Velkommen til ”Martinsen Cup” i Vejen Idrætscenter.

Askov - Malt UI´s indefodboldstævne

 
 
Tak fordi du/I vil tage en tørn ved et af vore dommerborde ved julestævnet.
 
Du/I skal sidde ved dommerbord:   Dato: ________________________
                    Hal:    ______
 
                   Fra kl. ______    til kl. ______ (mød op min. 15 min før)
 
Jeres opgave er flg.:
1) Mød op i god tid, så du kan få instruktion i teknikken af det foregående hold
Kampene på din bane afvikles i kampnummerrækkefølge.

Husk ikke at ændre på panelets indstilling.
 
2) Annoncere næste kamp, halvvejs inde i den igangværende kamp.
    Kampene annonceres via mikrofonen på følgende måde:
  • Næste kamp i (f.eks.) hal 3  er: Kampnr. xxx
  • Varde - Askov
  • Varde (førstnævnte hold) stiller op under uret.
NB: I hal 1 stiller førstnævnte hold op nærmest indgangen.
Sidstnævnte hold tager overtrækstrøjer på ved trøjelighed (når det er aktuelt annonceres det via mikrofonen).
 
3) Styre pointtavlen så der hele tiden vises det antal mål, der er scoret i kampen.
4) Sige i mikrofonen, når der er et minut tilbage af kampen.
5) Notere kampresultat i skemaet og giv resultatet videre til stævnekontoret pr. telefon efter hver kamp.   
6)     Kampresultatet gives på flg. måde i telefonen: (tal tydeligt)
  • Hal nr.
  • Kampnr.
  • Nævn de 2 hold i den rækkefølge de står i planen (f.eks Varde - Askov).
  • Resultat: f.eks. 1 - 3
    Først når modtageren har gentaget resultatet afsluttes samtalen.
6) Sætte det næste hold ved dommerbordet ind i teknikken.
 
Kampene i år er ALLE sat ned til 7 min, så der vil være 1 min. mellem kampene.
Det vil sige at en kamp tager 7 minutter brutto. Der kan dog være situationer, hvor dommeren signalerer, at tiden stoppes på grund af uheld eller lignende – så hold hele tiden øje med om dommeren giver tegn.
UNDTAGEN: U6, U7 og U8 her kan tiden stoppes mellem hver kamp, da det formodes, at spillerne siger ”tak for kampen” til hinanden, MEN sørg for at komme hurtigt i gang igen.
 
 
- Sørg for ro og orden ved “Dommerbordet” (pas på med Cola).
 
Se praktiske oplysninger på næste side
 
Praktiske oplysninger:
 
Meld din/jeres ankomst i stævnekontoret og her vil hver hjælper får en værdikupon til køb i Idrætscentrets cafeteria.
 
  • Der er 2 personer ved hvert dommerbord ad gangen (heraf min. 1 voksen).
  • Udgå venligst unødvendig brug af mobiltelefon under arbejdet ved dommerbordet.
  • Opstår der problemer med teknikken – kontakt da straks stævnekontoret for hjælp.
 
Ved hvert dommerbord er der en mappe med skemaer med dagens kampe, som man skal huske at noterer resultaterne på.
 
Og der er en taske med flg.:
  • Ekstra kuglepen.
  • 2 bolde i hver aktuel størrelse (3, 4 og  5), så der altid er en reserve.
    Bolde må ikke udleveres  til ”ungerne”, til at lege/varme op med.
  • 2 sæt overtrækstrøjer. 1 sæt små og 1 sæt store (hvis der er behov for anden farve fås et sæt i Stævnekontoret).
  • Ekstra dommerfløjte (kun til udlån).
  • Et reserve sæt røde og gule kort.
 
 
Andre praktiske oplysninger:
 
  • Holdene henvender sig ved stævnekontoret inden 1. kamp.
  • U6, U7, U8, U9, U10 og U11 fotograferes inden 1. Kamp.
  • På stævnekontoret er der 2 stævneledere (en administrativ og sportslig),                (se bemandingslisten i bagi mappen ved dommerbordet).
  • Overrækkelsen af præmier foregår midt på banen i den hal hvor slut kampe/finalen spilles (se evt. halfordelingsskemaet bagi mappen).
  • Holdfoto til (U6, U7, U8, U9, U10 og U11) udleveres ved stævnekontoret efter kampene.
  • Turneringsreglement/ Indefodboldregler - sidder i jeres mappe (se spec. vedr. uafgjort i finalekampe, således I er forberedt herpå også ved dommerbordet).
  • Finalekampe må IKKE igangsættes før endelig besked fra stævnekontoret (da ALLE indledende kampe skal være færdigspillede i de 2 andre haller).
  • Turneringsreglement/Indefodboldregler kan ses på hjemmesiden samt i mappen ved dommerbordene.
  • Opstår der problemer, som dommeren ikke kan klare, tilkaldes sportslig leder fra stævnekontoret. Ring til stævnekontoret - tast 249 eller oplyste mobilnr. 
  • Protester henvises til sportslig leder i stævnekontoret.
  • Brug ikke tid på at diskutere med trænere eller forældre, men henvis jf. ovenstående.
  • Dommerbordspersonale er også velkommen til, at udfylde en “Ris & Ros” seddel, som sidder bagi mappen ved dommerbordet og den afleveres i stævnekontoret.
 
Venlig hilsen
Askov – Malt Ungdoms- og Idrætsforening
 
Askov-Malt Ungdoms- & Idrætsforening | Maltvej 84 Askov | 6600 Vejen Cvr/se nr. 13193436